תפריט

פטור מטעמי דת

החוק בישראל מחייב כל נער ונערה שהגיעו לגיל 18 להתגייס בגיוס חובה אל המערכת הצבאית. עם זאת, ישנן סיבות המאפשרות שחרור מן המסגרת הצבאית, כאשר אחת הסיבות היא פטור מטעמי דת. צה"ל מגלה רגישות וגמישות רבה כאשר מדובר בהתייחסות לאוכלוסיות שונות המרכיבות את הנוף הישראלי, ולכן גם עם חוק גיוס החובה קיימות אפשרויות והקלות שונות.

פטור מטעמי דת – כל מה שחשוב לדעת

עניין הגשת פטור מטעמי דת מתחלק לשניים, כאשר מדובר על נשים וגברים המגיעים מרקע דתי. במקרה ובו מדובר על נערה דתיה, הדרך להגיש בקשה לקבלת פטור זה היא באמצעות הגשת תצהיר שיתקבל בכתב בפני דיין בבית הדין הרבני או בפני שופט, כאשר בו מצהירים על שלושה דברים עיקריים והם: טעמי דת המונעים שירות צבאי, שמירת כשרות בביתה ומחוץ לביתה, איננה נוסעת בשבת. גברים המגיעים מן המגזר הדתי ומבקשים פטור מטעמי דת אינם זכאים על פי חוק לקבלת פטור משרות צבאי, עם זאת, במשך שנים נרקם הסדר בו עילת תורתם מאפשרת קבלת פטור לבני ישיבות.

דגשים נוספים

כיום מדובר על הסדר בו מאפשרים לבני הישיבות לדחות את גיוסם בכל שנה עד הגיעם לגיל 24, אך עדיין נחשב הסדר זה כפטור הניתן בצורה בלתי רשמית. אוכלוסייה נוספת המבקשת פטור מטעמי דת הינה גברים דרוזיים. אמנם אחוז גבוה מבין המתגייסים לצבא מגיעים מהאוכלוסייה הדרוזית, אך מיעוט מתוך אוכלוסיית גברים זו מבקש שלא להתגייס לשירות צבאי מטעמי דת ואורח חיים דתי. נשים דרוזיות אינן מחויבות לשירות צבאי. פניה אל המערך הצבאי לקבלת פטור מטעמי דת מתקבלת במקרים מסוימים אך לפעמים גם אינה מתקבלת, לכן חשוב שהעניין יעשה בצורה מקצועית. אם ברצונכם להגיש בקשה מסיבה זו, הדרך הנכונה היא להיעזר בעורך דין צבאי המומחה ובקיא בתחום משפטי זה ויודע כיצד להתנהל אל מול הגורמים הצבאיים השונים. מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך הדין דניאל איטח באתר או במספר הטלפון.

טל עזיז
טל עזיז
2023-06-19
אחד המשרדים הטובים שיצא לי לעבוד איתם תודה על הכל שירות מקצועיות ומחיר לעניין
הורן עזיז
הורן עזיז
2023-06-19
אמין, מקצועי, מהיר. במילים אחרות אי אפשר לבקש יותר
ben saraf
ben saraf
2023-06-19
מענה מהיר ומקצועי מחיר מצויין ממליץ בחום
Illy Hikri
Illy Hikri
2023-06-19
מקצועי, קשוב, מבין, פשוט להיות בידיים טובות
Yarin Diga
Yarin Diga
2023-06-19
עורך דין מקסים ומקצועי
investor stocks
investor stocks
2023-06-16
עו"ד ברמה מאוד גבוהה הוציא אותי מהבית משפט עם המכנס והתחתונים למעלה
יששכר קלנטרוב
יששכר קלנטרוב
2023-04-04
עו"ד מצוין, בעל חשיבה משפטית מעולה.
פטור מטעמי דת

השאירו פרטים:

עוד בנושא

הליכי גיוס

באופן כללי, לצה"ל ישנה הזכות לשבץ את המתגייסים על פי שיקוליו. עם זאת, ישנם מצבים בהם שיבוץ בתפקיד או במקום מסוים הוא לא מוצדק ומצופה

קרא עוד »
פציעה בצבא
פציעה בצבא

פציעה בצבא היא אירוע חמור ולעיתים אף טראומתי. המדינה, באמצעות משרד הביטחון, מסייעת לחיילים שנפגעו במהלך השירות בצה"ל – בין אם בפעילות מבצעית ובין אם

קרא עוד »

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר

פתח ווצאפ!
1
💬 איך אפשר לעזור?
Scan the code
שלום,
כאן עורך דין דניאל איטח
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן