תפריט

פטור נפשי מהצבא

השירות בצה"ל הוא חוויה תובענית מאוד, בחלק מהמקרים פיזית וכמעט תמיד נפשית. בהתאם רשויות הצבא מודעות לכך שלא כל בן 18 או בת 18 מסוגלים להתמודד עם אותה תובענות ועם העומס הרגשי העצום שעלול להיווצר תוך כדי שירות. כשזה המצב, כדאי לשקול את האופציה של פטור נפשי מהצבא – אופציה שהופכת לרווחת יותר ויותר בשנים האחרונות, גם בגלל התרחבות המודעות לכך שנפש האדם פריכה ועלולה להישבר בסיטואציות מסוימות, וגם בגלל שינוי היחס של החברה למתמודדי נפש ולמי ששוחררו מהצבא עם פרופיל 21. משרד עורכי דין דניאל איטח מסייע למי שמבקשים לקבל פטור נפשי מצה"ל בכל שלבי התהליך.

פטור נפשי מהצבא – תשובות לשאלות נפוצות

* מתי ניתן לקבל את הפטור? – פטור נפשי מהצבא ניתן גם למלש"בים (שכלל לא יידרשו להתגייס), גם לחיילים במהלך השירות הסדיר וגם לחיילי מילואים שמתגלים אצלם קשיים המונעים מהם להמשיך ולשרת.

* האם ניתן להתקבל לעבודה עם פרופיל 21? – כן. יש רק תפקידים ספציפיים מאוד, בעיקר בשירותי הביטחון, שאי אפשר להתקבל אליהם עקב פטור נפשי. באופן כללי החוק אוסר על מעסיקים לברר פרטים לגבי שירות צבאי ובוודאי שלא לשאול מדוע נקבע פרופיל 21.

* האם אפשר לנהוג עם פטור על רקע נפשי? – משרד התחבורה מברר מהן הנסיבות הספציפיות של מתן הפטור ולאחר מכן מחליט האם להעניק רישיון נהיגה (או להשאיר רישיון שכבר ניתן). במרבית המקרים אפשר לנהוג גם עם פרופיל 21 נפשי.

* האם חייל שהשלים חלק מהשירות ואז קיבל פטור נפשי זכאי להטבות? – התשובה משתנה בהתאם לאורך השירות שכל חייל משלים לפני קבלת הפטור.

ליווי צמוד והכוונה מדויקת

אמנם מספר החיילים והמלש"בים שמקבלים פטור נפשי מהצבא נמצא במגמת עלייה מתמדת, אבל יחד עם זאת צה"ל לא ממהר להעניק פרופיל 21. על-מנת למקסם את סיכויי ההצלחה של התהליך, כדאי להיעזר בידע ובניסיון של עו"ד דניאל איטח – שמעניק ליווי צמוד והכוונה מדויקת בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל אחד ואחת.

טל עזיז
טל עזיז
2023-06-19
אחד המשרדים הטובים שיצא לי לעבוד איתם תודה על הכל שירות מקצועיות ומחיר לעניין
הורן עזיז
הורן עזיז
2023-06-19
אמין, מקצועי, מהיר. במילים אחרות אי אפשר לבקש יותר
ben saraf
ben saraf
2023-06-19
מענה מהיר ומקצועי מחיר מצויין ממליץ בחום
Illy Hikri
Illy Hikri
2023-06-19
מקצועי, קשוב, מבין, פשוט להיות בידיים טובות
Yarin Diga
Yarin Diga
2023-06-19
עורך דין מקסים ומקצועי
investor stocks
investor stocks
2023-06-16
עו"ד ברמה מאוד גבוהה הוציא אותי מהבית משפט עם המכנס והתחתונים למעלה
יששכר קלנטרוב
יששכר קלנטרוב
2023-04-04
עו"ד מצוין, בעל חשיבה משפטית מעולה.
פטור נפשי מהצבא

השאירו פרטים:

עוד בנושא

פציעה בצבא
פציעה בצבא

פציעה בצבא היא אירוע חמור ולעיתים אף טראומתי. המדינה, באמצעות משרד הביטחון, מסייעת לחיילים שנפגעו במהלך השירות בצה"ל – בין אם בפעילות מבצעית ובין אם

קרא עוד »
הליכי גיוס

באופן כללי, לצה"ל ישנה הזכות לשבץ את המתגייסים על פי שיקוליו. עם זאת, ישנם מצבים בהם שיבוץ בתפקיד או במקום מסוים הוא לא מוצדק ומצופה

קרא עוד »
פטור מהצבא לבנות דתיות
פטור מהצבא לבנות דתיות

הגיוס לצה"ל הינו בגדר חובה המוטלת על כל נער ונערה בהגיעם לגיל גיוס, עם זאת, ישנן אוכלוסיות בתוך הפסיפס הישראלי שאינן מחויבות להתגייס כלל לצבא

קרא עוד »

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר

פתח ווצאפ!
1
💬 איך אפשר לעזור?
Scan the code
שלום,
כאן עורך דין דניאל איטח
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן